Az ISO 9141 a következő előírásokat tartalmazza: diagnosztikai csatlakozó, műszerek csatlakozásának illesztési paraméterei, protokoll, adatforgalom jellemzői.
OBD II. – 1994-től az USA-ban
Otto-motorra:
- 2001-től az EU-ban (EOBD)
- 2003-tól Magyarországon + Euro 3-as károsanyagkibocsátás
Diesel- motorra:
- 2003 –tól az EU-ban
- 2004-től Magyarországon
5.2. Célok, követelmények
Fő szempontok a károsanyag-kibocsátás, tüzelőanyag-fogyasztás és a zaj csökkentése.
OBD célkitűzések az EU-ban:
- károsanyag-kibocsátó rendszer folyamatos felügyelete,
- túlzott kibocsátás növekedésének a felismerése,
- alacsony kibocsátási szint biztosítása,
- katalizátor védelme, pl. gyújtáskimaradás esetén,
- hibabehatárolás segítése, a hiba keletkezésekor a paraméterkörnyezet (Freeze Frame) rögzítése,
- diagnosztikai aljzaton keresztül a tárolt és élő üzemi adatok lekérdezése.
Ha egy hibás üzem vagy rossz alkatrész miatt a károsanyag kibocsátás vélhetőleg a megengedett szint fölé növekedne, akkor az OBD-nek a hibát fel kell ismernie: MIL jelez és hiba eltárolva, amely általános diagnosztikai berendezéssel kiolvasható.