OBD II ismertető

Az ISO 9141 a következő előírásokat tartalmazza: diagnosztikai csatlakozó, műszerek csatlakozásának illesztési paraméterei, protokoll, adatforgalom jellemzői.

OBD II. – 1994-től az USA-ban

Otto-motorra:

  • 2001-től az EU-ban (EOBD)
  • 2003-tól Magyarországon + Euro 3-as károsanyagkibocsátás

Diesel- motorra:

  • 2003 –tól az EU-ban
  • 2004-től Magyarországon

5.2. Célok, követelmények

Fő szempontok a károsanyag-kibocsátás, tüzelőanyag-fogyasztás és a zaj csökkentése.

OBD célkitűzések az EU-ban:

  • károsanyag-kibocsátó rendszer folyamatos felügyelete,
  • túlzott kibocsátás növekedésének a felismerése,
  • alacsony kibocsátási szint biztosítása,
  • katalizátor védelme, pl. gyújtáskimaradás esetén,
  • hibabehatárolás segítése, a hiba keletkezésekor a paraméterkörnyezet (Freeze Frame) rögzítése,
  • diagnosztikai aljzaton keresztül a tárolt és élő üzemi adatok lekérdezése.

Ha egy hibás üzem vagy rossz alkatrész miatt a károsanyag kibocsátás vélhetőleg a megengedett szint fölé növekedne, akkor az OBD-nek a hibát fel kell ismernie: MIL jelez és hiba eltárolva, amely általános diagnosztikai berendezéssel kiolvasható.

Share This